Biznes HoReCa to gra – przekonaj się o tym podczas Food Interactive...

Biznes HoReCa to gra – przekonaj się o tym podczas Food Interactive Days

PODZIEL SIĘ

Biznes HoReCa jest jak gra, a jak wiadomo, każdy chce grać w najlepszej drużynie. Liczy się szybkość w podejmowaniu trafnych decyzji, otwartość na zmiany i nieustanne doskonalenie się. Ci, którzy osiadają na laurach, szybko pozostają w tyle. Mówi się, że trening czyni mistrza, takim treningiem dla branży gastronomicznej będzie Food Interactive Days – nowe wydarzenie na gastronomicznej mapie Polski, które już 6-7 lutego odbędzie się w AmberExpo w Gdańsku.

Dobrze przeprowadzony trening w dużej mierze zależy od prowadzącego. W biznesie jest jak w sporcie, właściwe przygotowanie wpływa na kondycję zespołu. Tak jak zawodnicy trenują pod okiem trenera, tak osoby zajmujące się gastronomią mogą doskonalić swoje umiejętności pod okiem najlepszych ekspertów z branży. Dlatego organizatorzy zadbali, aby wśród zaproszonych gości znaleźli się cenieni specjaliści z całej Polski. W związku z ogromną konkurencyjnością na rynku, każdy z nas chce zdobywać wiedzę. Postanowiliśmy więc zorganizować wydarzenie, które poruszy najbardziej istotne tematy w gastronomii. Program został tak skonstruowany, aby goście mogli posiąść wiedzę pomocną w opracowaniu i wdrażaniu strategii marketingowych. – mówi Paulina Polewka, Project Manager.

Food Interactive Days to event, który łączy spotkania z profesjonalistami w formie warsztatów, przestrzeń barową idealną do networkingu oraz ekspozycję targową. Wszystkie zainteresowane osoby zachęcamy do rejestracji online https://foodinteractivedays.pl/pl/program-wydarzenia.html

Zgrany zespół to podstawa

Każdy marzy o sukcesach, ale czy można je osiągnąć bez zgranego zespołu? Na dłuższą metę z pewnością nie. Każda osoba w drużynie jest bardzo ważna. Szef kuchni, manager, kelner, barman, osoba pracująca „na zmywaku” – wszyscy pracownicy tworzą jeden organizm. O budowaniu relacji  i porozumienia w zespole porozmawiamy z Kingą Rylską, która doświadczenie zdobywała przede wszystkim jako Szef Działu Marketingu jednej z najbardziej znanych sieci kantyn w Polsce.  Nie ma konkretnego działania bez konkretnej strategii i dogłębnej analizy każdego kroku – twierdzi Kinga. Podzielamy tę opinię, dlatego podczas zbliżającego się wydarzenia dużo miejsca poświęcimy właśnie strategii. – dodaje Paulina Polewka.

Trenuj zarządzanie zespołem

Dobry trener nie tylko wymaga, ale i motywuje. Jeśli zawodnikowi zabraknie powodów do ciężkiej pracy, zrezygnuje. Tak samo jest w gastronomii. Jeśli pracownicy nie będą odpowiednio zachęcani do codziennych obowiązków, odejdą. „Brak rąk do pracy” jest aktualnie jednym z poważniejszych problemów. Jak zatem mówić do pracowników, aby zechcieli słuchać? Na to pytanie odpowie Małgorzata Bednarz z MWM Partners, która opracowała i wprowadziła w wielu restauracjach innowacyjne programy naprawcze i rozwojowe, mające na celu zwiększenie sprzedaży i rentowności firmy.

Podczas wydarzenia przyjrzymy się prawnym aspektom pracy w gastronomii. Podczas warsztatów z Radcą Prawnym, Edytą Duchnowską omówione zostaną takie zagadnienia jak: obowiązek zachowania tajemnicy przez pracowników, umowy cywilnoprawne i B2B, umowy o zachowaniu poufności, konsekwencji, definicja czynu nieuczciwej konkurencji.

„Liczy się jakość, a nie ilość” takie zdanie często pada z ust niezadowolonych klientów. Jak zatem zadbać o jakość, aby to właśnie ona sprawiła, że nasi goście będą do nas wracać? Na to pytanie poszukamy odpowiedzi wspólnie z Marcinem Dyrdą z portalu GastroWiedza.pl, który dzięki swojemu wieloletniemu doświadczeniu zna bardzo dobrze realia polskiej gastronomii.

Jaką strategię obrać?

Co zrobić, gdy już założymy wymarzoną restaurację, zatrudnimy pracowników i mimo że wszystko z pozoru jest „dopięte na ostatni guzik”, nadal nie przychodzą goście? Wiele zależy od obranej strategii. Czym ona jednak jest i jak ją skutecznie wcielić w życie? Tutaj z pomocą przyjdą eksperci, którzy na strategii marek „zjedli zęby”. Wśród zaproszonych gości spotkamy m.in. Martę Panfil z warszawskiej Agencji Kreatywnej FIKA, która na swoim koncie ma współpracę ze znanymi w kraju restauracjami i doradza m.in. w takich tematach, jak strategie social media i reputacje restauracji online. Marta udowodni, że „nie taki diabeł straszny” i że strategia może być naszym przyjacielem nie wrogiem. Przybyłym gościom podpowie, jak w kilku krokach zbudować podstawową strategię promocji restauracji i jak z sukcesem ją wdrożyć. Porozmawiamy z Jolą Słomą i Mirkiem Trymbulakiem, którzy przedstawią historię tworzenia Atelier Smaku jako marki kojarzonej z bezglutenową kuchnią wegańską.

Zadbaj o wizerunek

W myśl zasady „jak cię widzą, tak cię piszą” znaczenie słowa wizerunek staje się kluczowe. Jak zatem sprawić, aby nasza restauracja lub kawiarnia wyróżniła się na gastronomicznej mapie? Większość z nas już od dawna „je oczami”. Często przemyślane zdjęcia na stronie lub w kanałach social media decydują o sukcesie danego punktu. Jak poprzez kadry oddać charakter naszego miejsca? Na to pytanie znajdziemy odpowiedź podczas warsztatów fotografii kulinarnej, które poprowadzi Kasia Fiszer
z
FOOD&LIGHT.

Coraz więcej osób korzysta z porad blogerów. Opinie na ich stronach są dla wielu gwarancją jakości. Jeśli dane miejsce ma dobre opinie, goście z pewnością tam trafią, chociażby mieliby przejechać dodatkowe kilka kilometrów. Często podróżując mamy listę „sprawdzonych miejsc”, którą chętnie dzielimy się ze znajomymi. System poleceń jest szczególnie istotny dla wszystkich pomorskich punktów gastronomicznych, tak często odwiedzanych przez turystów. W tym miejscu należy docenić rolę, jaką pełnią influencerzy. Dlatego podczas Food Interactiv Days warto wziąć udział w spotkaniu z Klaudią Sroczyńską, autorką bloga Dusiowa Kuchnia, która zdradzi kulisy współpracy z właścicielem cieszącej się popularnością restauracji Meso Ramen.

W budowaniu strategii marki niezwykle istotne jest określenie grupy docelowej. Inaczej będziemy się komunikować z klientami, którzy szukają wyrafinowanych smaków, a inaczej z tymi, którzy chcą szybko zaspokoić głód. Podczas spotkania z Arietą Prusak i Miriam Małgorzatą Szypielewicz z Agencji Kreatywnej MOXIE poznamy m.in.: trendy w zachowaniu konsumentów w Polsce i na świecie, przyjrzymy się zachowaniom Millenialsów oraz pokolenia Z i podejmiemy próbę odpowiedzi na pytanie, jak dostosować biznes do zmieniających się warunków rynkowych.

Bardzo ważny jest również dobór odpowiednich narzędzi. Na rynku dostępne są różne rozwiązania. Podczas Food Interactive Days eksperci pomogą dobrać te, które ułatwią codzienne obowiązki. Porozmawiamy m.in. z Marcinem Kociubą z firmy FreshMail, który na co dzień odpowiada za przygotowanie i wdrażanie strategii email marketingowych.

Food Interactive Days to również ekspozycja targowa. To doskonały moment, aby zaprezentować ofertę firmy. Czy można wyobrazić sobie lepsze warunki na dotarcie do klientów niż miejsce, które przez dwa dni skupi pomorskich przedstawicieli branży gastronomicznej? Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do odwiedzenia strony www.foodinteractivedays.pl

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ