O tym, jak technologia zmienia targi

O tym, jak technologia zmienia targi

PODZIEL SIĘ

Tradycja imprez targowych sięga początków XIX wieku i epoki industrialnej. Od tego czasu zasadnicza forma imprez targowych oparła się głębokim zmianom. Możemy mówić  raczej o powolnej ewolucji, wynikającej z rozwoju technologii. W 2008 roku pojawiły się próby zamiany targów rzeczywistych na wirtualne. Bez pozytywnego efektu. Imprezy targowe muszą odbywać się realnie, potrzebują jednak cyfrowego wsparcia. Technologia wirtualnej cyfryzacji powinna pomagać wystawcom tak, aby po zakończeniu wystawy nadal pracowały dla nich.

Za sprawą Superexpo.com możemy obserwować pierwszy krok do prawdziwej rewolucji w imprezach targowych – zwiedzania targów z każdego miejsca na świecie.Zasadniczym problemem wystawców od zawsze była frekwencja. Dobra impreza balansuje na granicy optymalnej ilości zwiedzających. Jeśli jest ich zbyt dużo – targi stają się męczące. Problemem bywa  rozmiar imprezy. Przy wielu halach i ograniczonym czasie, zwiedzający omija znaczną część ekspozycji. Wystawcy doskonale zdają sobie z tego faktu sprawę, prześcigając się projektowaniu stoisk, które przyciągną uwagę klientów.

Technologia wirtualnej dokumentacji rozwiązuje te problemy. Tworzenie panoram i wirtualnych spacerów już w trakcie trwania targów umożliwia oddanie klimatu imprezy. Jednocześnie uwalnia od pośpiechu. Daje możliwość zbliżania obrazu, oglądania stoisk pod różnym kątem, zapisania interesujących szczegółów. Do wirtualnego spaceru można powrócić tygodnie, a nawet lata po imprezie. Każda panorama daje możliwość przyjrzenia się produktom z bliska, przypisania każdemu opisu, filmu czy specyfikacji technicznej. To wspaniałe narzędzie marketingowe, zmieniające stronę internetową w prawdziwy, multimedialny katalog. Przy użyciu powszechnie dostępnych okularów VR, wrażenie jest jeszcze bardziej realistyczne. Stosunkowo nowa Technologia 360ºjuż teraz daje ogromne możliwości. W przyszłości możliwe będzie stworzenie w pełni ruchomych wirtualnych spacerów, w których zwiedzający będzie nie tylko widzem, lecz pełnoprawnym uczestnikiem imprezy.

Superexpo.com to nie tyle narzędzie do digitalizacji targów, co zintegrowane miejsce dla wystawców i odwiedzających, w którym każdy z nich odnajdzie to czego potrzebuje, by efektywnie korzystać z targów. Ponadto teraz każde wydarzenie targowe, nawet to najmniejsze może stać się globalne, jeśli jego organizator zintegruje swoje targi z superexpo.com. Da się wyraźnie zauważyć, że organizatorzy imprez coraz bardziej ochoczo się tym interesują.

Czy nadchodzi rewolucja, po której imprezy targowe całkowicie przeniosą się do VR? Absolutnie nie! Targi to przede wszystkim ludzie, możliwość nawiązania osobistych kontaktów, integracja branżowa i bezpośredni kontakt z klientem. Wirtualne zwiedzanie jedynie rozszerza możliwość dotarcia do potencjalnych klientów – w każdej strefie czasowej i zakątku globu. Dzięki portalowi superexpo.com wystawcy mogą poprzez profile zaprezentować się publiczności, która w innych okolicznościach nie miałaby szans na kontakt ze stoiskiem firmy. Jednocześnie integruje wystawcę i klienta po imprezie oraz daje dostęp do funkcjonalnej wyszukiwarki, z podziałem na branże czy kraje. Najbardziej aktywne w swoich sektorach firmy są klasyfikowane wyżej w rankingu strony, dzięki czemu klient nie ma wątpliwości, komu powierzyć projekt.

Technologie mobilne pozwoliły  znacznie ułatwić nawigację na halach targowych. Za pomocą dedykowanych aplikacji możemy wyeliminować klasyczną, papierową mapę i żmudne wyszukiwanie numeru stoiska. Aplikacja pozwala ordnaleźć daną firmę i prowadzi zwiedzającego prosto do stoiska. Przy pomocy dowolnych okularów VR zmieni także telefon komórkowy w urządzenie do zwiedzania imprez wystawowych bez wychodzenia z domu.

Technologia coraz śmielej wkracza do podstaw branży targowej. Już teraz pozwala  zaoszczędzić czas, pieniądze i surowce. W niedalekiej przyszłości umożliwi płynne kontynuowanie każdej imprezy w przestrzeni wirtualnej. Rewolucja już się rozpoczęła – tylko od nas zależy, czy sięgniemy po jej owoce.

Tekst: Superexpo.com

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ