Święto Global Exhibitions Day coraz bliżej!

Święto Global Exhibitions Day coraz bliżej!

PODZIEL SIĘ

Obchodzony na całym świecie Global Exhibitions Day to święto branży targowej. – To idealny dzień, aby uhonorować osoby pracujące w szeroko pojętym przemyśle targowym oraz doskonała okazja, aby przypomnieć najważniejsze wartości, jakie niosą ze sobą targi dla społeczeństwa i gospodarki – mówi Beata Kozyra, prezes Polskiej Izby Przemysłu Targowego. Do Global Exhibitions Day zostało już tylko 50 dni.

Według danych UFI – Światowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego branża targowa generuje obroty wielkości blisko 50 miliardów euro. Każdego roku na całym świecie odbywa się 31 tys. targów i wystaw, które przyciągają 4 400 000 wystawców i 260 milionów zwiedzających. Ci ostatni zostawiają na targach średnio 98 miliardów euro. – W Polsce dobra sytuacja gospodarcza ostatnich kilku lat spowodowana m.in. rozwojem firm, wzrostem inwestycji i dobrymi wynikami handlu zagranicznego czy rosnącą zamożnością społeczeństwa, a tym samym wzrostem konsumpcji sprzyja rozwojowi branży targowej – wyjaśnia Beata Kozyra, prezes Polskiej Izby Przemysłu Targowego. – Mamy zatem
co świętować
– dodaje.

Bez zadyszki

Potwierdzają to dane przedstawione w Globalnym Barometrze UFI przygotowanym przez Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego – w najnowszym wydaniu publikowane są wyniki badań, w których udział wzięło 302 uczestników z 53 krajów i regionów. Raport przedstawia kondycję branży oraz globalne i regionalne trendy, a także 19 profili rynkowych, w tym po raz pierwszy – rynek japoński. Dane wskazują, że większość firm ze wszystkich czterech regionów świata w 2018 r. odnotowała wzrost obrotów brutto. Wyraźnie to widać w regionie Azji i Pacyfiku oraz Bliskiego Wschodu i Afryki, gdzie zaobserwowano najwyższy wzrost w ostatnich pięciu latach. Eksperci przypuszczają, że wśród organizatorów targów te dobre wskaźniki będą się utrzymywać.

Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego wskazało też kierunki, w których rozwijać się będzie światowy przemysł targowy w najbliższej przyszłości. Jednym z ważnych trendów na rok 2019 jest rozwój imprez targowych pod kątem rozrywki, która przyciąga na wydarzenia targowe młodszą publiczność. – To prawda, że młodzi ludzie stanowią coraz liczniejsze grono zwiedzających, a organizatorzy targów dostosowują ofertę do ich potrzeb i oczekiwań. Takie imprezy, jak Pyrkon, targi motoryzacyjne, turystyczne czy fitness przyciągają młodych, poszukujących przygód ludzi i są doskonałą alternatywą do spędzenia wolnego czasu bez komputera i smartfona – przyznaje Beata Kozyra z PIPT.

Jak świętuje Polska?

W Polsce Global Exhibitions Day odbył się po raz pierwszy cztery lata temu. W tym roku Global Exhibitions Day 2019 odbędzie się 5 czerwca. Wszystkie wydarzenia, które realizowane są przez PIPT w ramach przygotowań do święta branży patronatem honorowym objęli: Andżelika Możdżanowska Sekretarz Stanu, Pełnomocnik Rządu do spraw Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju oraz Krajowa Izba Gospodarcza. Do zaangażowania w świętowanie, jak co roku, zaproszeni zostali wszyscy członkowie PIPT, a za pośrednictwem firm członkowskich także ich klienci. Osobną grupą, która będzie także świętować są studenci, którzy mogli wziąć udział w ogólnopolskim konkursie „Targi 4.0”. Zadaniem uczestników było przygotowanie eseju, prezentacji multimedialnej czy spotu prezentującego ich wizję rozwoju targów w przyszłości. Jury konkursu wybrało już najlepsze prace, a uroczystość wręczenia nagród laureatom odbędzie się właśnie 5 czerwca. Studenci będą mogli również włączyć się w realizację innych inicjatyw promujących Global Exhibitions Day 2019 i branżę targową. Jedną z nich będzie akcja „Targi dla Ziemi”, w ramach której wspólnie – pracownicy branży targowej oraz studenci – będą robić porządki w wybranych miejscach publicznych. – Udział we wspólnym świętowaniu jest otwarty dla wszystkich  chętnych. To nie tylko święto pracowników targów czy osób związanych z naszą branżą. Przemysł targowy buduje siłę polskiej gospodarki, a z jej rozwoju wszyscy czerpiemy korzyści. Targi to również spotkania twarzą w twarz i budowanie relacji – to wartość, którą poprzez takie właśnie inicjatywy pragniemy propagować – kończy Beata Kozyra.

Partnerzy instytucjonalni: Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju oraz Krajowa Izba Gospodarcza

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ