Rozprzestrzenianie się koronawirusa wypłynęło na wszystkie dziedziny naszego życia – także na branżę targową. Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego oszacowało już wstępnie skalę strat finansowych, które poniosła branża targowa na świecie na skutek podjęcia decyzji o przełożeniu terminów targów albo o odwołaniu niektórych wydarzeń. To kwoty sięgające co najmniej 23 miliardów euro.
W Polsce przez odwołanie wielu organizatorzy imprez targowych oraz eventów mogli stracić nawet 250 mln zł. Z kolei dla całej branży targowo-wystawienniczej ta kwota może być nawet dwukrotnie wyższa, bo źródło dochodu straciły też firmy budujące stoiska targowe, zapewniające transport czy świadczące usługi cateringowe.
W tym trudnym czasie przedstawiciele branży targowej jednoczą siły ze stowarzyszeniami działającymi w sektorze turystki, branży MICE czy organizatorami kongresów i konferencji. Ich wspólne działania i włączenie się w proces konsultacji rządowych propozycji zaowocowały opracowaniem przez Ministerstwo Rozwoju m.in. tzw. pakietu osłonowego dla przedsiębiorców.
Szczegółowe informacje na temat działań podejmowanych przez branżę targową w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirsa można znaleźć na stronie: www.polfair.pl.
Fot. www.pixabay.com