Według szacunków specjalistów łączne wydatki polskich firm na promocję poprzez sporty motorowe to 60–70 mln złotych rocznie. Więcej pieniędzy przyciąga tylko piłka nożna (200–250 mln zł). Jak wykorzystać sport motorowy do komunikacji marki, jakie są trendy w branży? To tematy Make Me Moto czyli spotkania marketingowców, które odbędzie się 21 maja w Krakowie. Wydarzenie to organizowane jest w ramach największych na południu Polski targów motoryzacyjnych Moto Show.
Orlen i Lotos to najwięksi sponsorzy polskiego sportu motorowego. Jednak sporty motorowe to nie tylko najbardziej znane wydarzenia z telewizji: Rajd Dakar i Formuła 1 oraz ogromne wydatki najbogatszych sponsorów. Coraz więcej firm angażuje mniejsze budżety by poprzez sport motorowy zaistnieć w świadomości swoich klientów z pożądanym wizerunkiem. Łącznie wydatki reklamowe sięgają 60-70 mln złotych, co czyni sport motorowy jedną z najpoważniejszych branż jeśli chodzi o sponsoring.
Dobrą okazją do sprawdzenia trendów w marketingu sportów motorowych będą tegoroczne targi motoryzacyjne Moto Show w Krakowie. W ramach wydarzenia odbędzie się spotkanie dla marketingowców Make Me Moto. To szansa, aby dowiedzieć się więcej o marketingu sportowym, a także porozmawiać z teamami sportowymi.
Kraków połączy świat marketingu sportów motorowych
Polski sport motorowy potrzebuje odważnych sponsorów, którym może wiele zaoferować. Organizatorzy Moto Show chcą przybliżyć do siebie te dwa światy. Podczas Make Me Moto poruszone będą m.in. następujące tematy: jak inwestować w sporty motorowe i kogo sponsorować. Na marketingowców, którzy zarejestrują się na stronie http://bit.ly/MakeMeMoto czekają bezpłatne wejściówki na tegoroczny Moto Show w Krakowie, które jednocześnie umożliwiają udział w MakeMeMoto.
O Moto Show w Krakowie
Impreza łączy różne spojrzenia na świat motoryzacji – prezentowane są tutaj nie tylko nowe samochody z salonów, ale także samochody po spektakularnych modyfikacjach będące w posiadaniu prywatnych właścicieli. Organizowane są spotkania z zawodnikami rajdowymi i gwiazdami motorsportu (w tym roku m.in. Krzysztof Hołowczyc). W zeszłym roku właśnie podczas Moto Show firma 3M zorganizowała bicie rekordu Guinessa w oklejaniu samochodu na czas. Tutaj wskrzeszono kultowego poloneza – w 2015 na targach odbywała się premierowa prezentacja modelu 3D Nowego Poloneza. W tym roku również będzie głośno – organizatorzy już zapowiedzieli debiut hydrocara “Premier”. Samochód ten ma w pełni wodorowy napęd i można nim sterować za pomocą telefonu.
Na specjalistów z działów promocji, który zarejestrują się na stronie Targów Moto Show w Krakowie (http://bit.ly/MakeMeMoto) czekają bezpłatne zaproszenia na spotkanie Make Me Moto, które odbędzie się 21 maja, pierwszego dnia targów w godz. 12.00-13.00. Zaproszenia uprawniają do bezpłatnego zwiedzania Targów MOTO SHOW w Krakowie w sobotę, 21 maja 2016. Liczba miejsc jest ograniczona.