“Młodzi na targach”. Jak przyciągnąć różne grupy wiekowe — od nastolatków do...

“Młodzi na targach”. Jak przyciągnąć różne grupy wiekowe — od nastolatków do doświadczonych specjalistów — na targi.

PODZIEL SIĘ

Podążając za nowymi trendami, starają się tworzyć wydarzenia, które są atrakcyjne dla młodszych pokoleń. Od stref spotkań z najpopularniejszymi youtuberami po widowiskowe pokazy i koncerty.

To jedna ze strategii, którą przyjęły Targi Kielce, aby przyciągnąć różne grupy wiekowe — od nastolatków do doświadczonych specjalistów — na targi.

W najnowszym artykule z cyklu “Młodzi na targach” przyglądamy się, jak Targi Kielce stają się przestrzenią dla wszystkich grup wiekowych.

“Większość targów, które organizujemy to wydarzenia dla sektora B2B. W przedsiębiorstwach zmiany pokoleniowe zachodzą dość systematycznie, więc przekrój wiekowy uczestników kolejnych edycji jest stabilny. Na wystawy przyjeżdżają ekipy złożone przede wszystkim z doświadczonych specjalistów do spraw marketingu i sprzedaży, więc najczęściej osób mających między 30 a 40 lat. W tych ekipach wystawców i wśród zwiedzających są także menedżerowie lub właściciele firm, często starsi niż wymieniony wyżej przedział wiekowy. Co ważne, już na etapie pracy na stanowisku specjalisty, pracownik często wiąże swoją ścieżkę zawodową z firmą i w kolejnych latach także odwiedza targi. Przechodząc przez kolejne szczeble kariery, pozostaje w kontakcie z ośrodkiem wystawienniczym.

Najmłodszą grupą, którą angażujemy do udziału w wydarzeniach, są uczniowie szkół zawodowych, np.: Tradycją Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego jest apel klas mundurowych. Obecność nastolatków na targach ma znaczenie dla nawiązywania relacji. Zakładamy, że młodzi będą chcieli wrócić do kieleckiego ośrodka w przyszłości jako wojskowi lub zabiorą rodziny na Dzień Otwarty MSPO z wystawą sił zbrojnych dla wszystkich. Podobne działania podejmujemy dla wielu wystaw w Targach Kielce, także tych z sektora B2C, skierowanych dla klienta indywidualnego.

Wiedząc, jak 20 i 30-latkowie silnie związani są z Internetem, przygotowujemy interesujące dla nich eventy. Mogą, dla przykładu, spotkać na żywo kogoś, kogo obserwują w wirtualnej przestrzeni. Gośćmi ostatnich targów techniki rolniczej Agrotech byli znani w branży influencerzy, na spotkanie z nimi przyszedł tłum, nie tylko młodych ludzi. Po raz pierwszych w czasie marcowych targów odnawialnych źródeł energii Enex powstanie strefa spotkań z najpopularniejszymi youtuberami w branży OZE i elektromobilności.

Kolejnymi elementami wydarzeń przyciągającymi młodych do Targów Kielce  są widowiskowe pokazy, np. podczas festiwalu tuningu DubIt!, podczas którego można podziwiać pokazy driftu. Wrażeń młodzieży dostarczyły w 2022 r. także koncerty – m.in. HappySad i Nocnego Kochanka, Kielce Rockują, rywalizacje sportowe –  pool dance, kickboxing, a także wybory miss województwa. Imprez skierowanych przede wszystkim do młodych ludzi w 2022 roku mieliśmy kilkanaście. Za nami również koncert Kaśki Sochackiej i największe w Polsce zawody w pool dance. W tym roku przygotowujemy około 70 targów.

Chcąc zapraszać młodych do Targów Kielce, docieramy do nich kanałami, z których najczęściej korzystają. Przekazujemy treści już nie tylko za pośrednictwem prasy papierowej, radia, telewizji, ale przede wszystkim serwisów internetowych oraz social mediów. Targi funkcjonują w sieci, prowadzą własną stronę, profile w serwisach społecznościowych –  Facebooku, Instagramie, Linkedinie, mają swój kanał w portalu YouTube. To są nasze codzienne narzędzia pracy, pozwalające na przekaz informacyjny, utrzymywanie więzi z uczestnikami wydarzeń, rozmowy z nimi, poszerzanie grona wystawców i zwiedzających.

Z myślą o młodym pokoleniu zmieniamy też system informatyczny ośrodka. Wystawcy za pomocą panelu na naszej stronie już mogą korzystać z wielu rozwiązań, jak kreator stoisk 3D, rezerwacja noclegu, czy opracowanie planu promocji wydarzenia.”

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ