Targi zawsze przyciągały młode osoby w charakterze zwiedzających, ale w ostatnich latach stały się jeszcze bardziej atrakcyjne dla młodszych pokoleń. Wydarzenia i tereny targowe ewoluowały, aby sprostać potrzebom millenialsów i osób z pokolenia Z, oferując im szereg ekscytujących i niedostępnych na co dzień doświadczeń, które odpowiadają ich gustom i zainteresowaniom.
Pojęciem, które warto w tym miejscu przywołać jest festiwalizacja targów. Określenie to odnosi się do procesu przekształcania tradycyjnych targów w bardziej dynamiczne i eksperymentalne wydarzenia. Celem festiwalizacji targów jest przyciągnięcie na wydarzenie szerszej publiczności oraz zwiększenie uczestnictwa i zaangażowania wśród zwiedzających. Tworząc wyjątkową atmosferę, targi mogą stać się bardziej atrakcyjne dla ogółu społeczeństwa, a to z kolei może pomóc w promocji branży czy produktów prezentowanych na targach. Ogólnie rzecz biorąc, festiwalizacja targów to sposób na ewolucję targów i dostosowywanie się do zmieniających się oczekiwań i preferencji konsumentów.
Organizatorzy wydarzeń powinni zatem (i robią to!) wsłuchać się w potrzeby młodszych pokoleń, wykorzystywać nowe technologie, wprowadzać innowacje, oferować szereg różnych atrakcji i przekazywać informacje w jak najciekawszy sposób, tak aby nadążyć za popytem konsumentów i zapewnić uczestnikom wydarzeń coraz to lepsze wrażenia.
Publikacją tą rozpoczynamy cykl wpisów: “Młodzi Na Targach”, w którym zapytaliśmy największych organizatorów targów oraz ośrodki targowe w Polsce, w jaki sposób targi zmieniają się i otwierają na coraz młodsze pokolenia zwiedzających.
Pierwszej wypowiedzi udzieliła Prezes Targów w Krakowie, p. Grażyna Grabowska.
“Obserwujemy, że organizowane przez nas targi z każdym rokiem młodnieją. Przykładem może być 25. edycja Międzynarodowych Targów Książki w Krakowie®, która szczególne zainteresowanie wzbudziła wśród młodych czytelników. Jest to z jednej strony związane z popularnością literatury young adult, a z drugiej z licznymi aktywnościami w mediach społecznościowych podejmowanymi przez Targi w Krakowie.
W zeszłym roku na Międzynarodowych Targach Książki w Krakowie® akredytację przyznaliśmy 436 twórcom treści internetowych: blogerom, bookstagramerom, youtuberom, tiktokerom, którzy na bieżąco relacjonowali na swoich kanałach spotkania z autorami oraz dzielili się wrażeniami. Wyszliśmy naprzeciw osobom, które nie mogły dotrzeć na targi i uruchomiliśmy specjalną Wirtualną Platformę Targową umożliwiającą udział w wielu wydarzeniach, spotkaniach i panelach dyskusyjnych. Z samego serca imprezy nadawała także Telewizja Targowa, prowadzona przez znanych i lubianych dziennikarzy literackich.
Można zatem powiedzieć, że targi to już nie tylko wystawa, to również bogaty program towarzyszący obfitujący w liczne atrakcje, co spotyka się z uznaniem pokolenia 20 i 30-latków. Coraz większym zainteresowaniem wśród młodych cieszą się również targi przemysłowe. Międzynarodowe Targi Materiałów, Technologii i Wyrobów Kompozytowych KOMPOZYT-EXPO®, czy Międzynarodowe Targi Kooperacyjne Przemysłu Narzędziowo-Przetwórczego INNOFORM® odwiedzili przedstawiciele kadry zarządzającej, inżynierowie z długoletnim stażem oraz studenci kierunków technicznych, którzy dopiero stawiają pierwsze zawodowe kroki. Dla młodych projektantów targi to bowiem miejsce, gdzie mogą nawiązać nowe kontakty, zdobyć wiedzę, a nawet pierwszą pracę.
Obecność coraz młodszych grup odbiorców jest również związana ze strategią #targi365 realizowaną przez Targi w Krakowie. Generujemy i zarządzamy treścią ponad 20 stron internetowych, posiadamy kilkanaście stron na Facebooku, profile na Instagramie, LinkedIn i Twitterze. Ponadto realizujemy liczne kampanie internetowe oparte o takie kanały jak Google Ads, Facebook Ads, czy LinkedIn Ads. Zdając sobie sprawę z ciągłego wzrostu zasięgów formatów wideo w internecie, mocno skupiamy się na materiałach filmowych pokazujących przebieg imprez, a także przygotowania do targów. To właśnie dzięki narzędziom digital marketingowym docieramy do coraz szerszego i coraz młodszego grona użytkowników”.