Polskie super samochody na krakowskim MOTO SHOW

Polskie super samochody na krakowskim MOTO SHOW

PODZIEL SIĘ

Od wielu lat Polacy nie mają szansy na zakup samochodów rodzimych marek. Możemy co najwyżej kupić pojazdy firm, które zdecydowały się na ich montowanie na terenie naszego kraju. Jednakże polska myśl inżynieryjna w branży motoryzacyjnej ma się całkiem nieźle, a polscy projektanci  nie próżnują – przykłady wybitnych rozwiązań rodem znad Wisły zobaczyć będzie można już 21-22 maja na MOTO SHOW w Krakowie.

Suhorovsky Design BMW F32 b

Na MOTO SHOW zobaczymy znaczną ilość nowości i premier motoryzacyjnych. Wśród nich szczególne miejsce zajmują projekty polskich naukowców, inżynierów i ekspertów tuningu z różnych dziedzin motoryzacji. Szczególnie ciekawie zapowiadają się trzy z nich, dla których bez wątpienia warto wybrać się do Krakowa w przedostatni weekend maja.

Hydrocar „Premier”

Hydrocar Premier

„Premier” to pierwszy polski samochód wodorowy, który może zrewolucjonizować „motoryzację jutra”. Zbudowany w oparciu o ultralekkie materiały kompozytowe, ma niezależny i bezobsługowy napęd na 4 koła o mocy 270 KM. Można nim sterować telefonem komórkowym, a dzięki zastosowaniu innowacyjnego, odpowiednio pojemnego baku na wodór, projektanci zapowiadają zasięg porównywalny z najbardziej wydajnymi tradycyjnymi jednostkami napędowymi. Kwestia ekologii jest bezsporna – samochody wodorowe uznać można za przyjazne środowisku, gdyż nie emitują do atmosfery toksycznych spalin. „Premier” ma krakowskie korzenie – został skonstruowany przez Firmę RIOT Technologies (spin-off AGH) – specjalistów, którzy pierwsze doświadczenia zdobywali w zespole AGH Racing. Cel, jaki postawiono przed wizjonerami, był prosty: dać „Kowalskiemu” możliwość zamówienia auta, którego nikt inny mieć nie będzie. Oryginalnego, zaprojektowanego przez niego, a nie przez innych projektantów. Wykonanego na jego zamówienie i na jego potrzeby, na bazie ujednoliconego podwozia z systemem napędowym.

Nowa Syrena

Syrena R AMZ Kutno

Syrena miała swój debiut w 1955 roku. Początkowo produkowana w fabryce FSO na warszawskim Żeraniu, później tworzona w Bielsku Białej. Produkcję kultowej Syreny zakończono w 1983. Dwadzieścia lat później wyłączne prawa do marki nabyła firma AK Motor Polska, tworząc jej nową historię. Pod koniec 2015 roku zobaczyliśmy nowa Syrenę w wersji Meluzyna R, popis inżynierów AK Motor. 400 km, napęd na cztery koła i wygląd zapierający dech w piersiach. Podobnie cena, od 60 tys. euro w górę. To oczywiście cena flagowego modelu R. Oprócz niego producent planuje klasyczną Meluzynę, wersję z centralnie umieszczonym silnikiem, czyli model Ligea oraz Syrenę Kabri (kabriolet). Spekulacje mówią, iż w podstawowej wersji znajdzie się silnik 1.4 o mocy około 90 km, sporo wyposażenia i ogromy pakiet nostalgicznych wspomnień. Jak prezentuje się na żywo nowa Syrena i czy wasze serce również zadrży na jej widok? Sprawdzić to można już 21 i 22 maja podczas MOTO SHOW w Krakowie.

BMW F32 w interpretacji Suchorowskiego

Sławomir Suchorowski, właściciel i mózg Suhorovsky Design, pojawi się w Krakowie na MOTO SHOW ze swoim budzącym zachwyt i uznanie w całym świecie tuningu projektem BMW F32. Projekt przygotowany dla BMW serii 4 to tak zwany body kit, czyli zestaw elementów znacznie modyfikujących zarówno wygląd pojazdu, jak i jego aerodynamikę, a co za tym idzie właściwości jezdne. Oczywiście można w tym miejscu wspomnieć, że zestaw sygnowany kryptonimem SR66 znacznie poszerza „bawarską czwórkę”, że posiada tak zwane bumpery, zmodyfikowane progi i przyprawiające o zawrót głowy felgi. Można wspomnieć, że całość uzupełniają  modyfikacje zawieszenia, przelotowy wydech, nowy dolot oraz komputer burgertuning JB4. Ale żadna opowieść nie zastąpi wrażeń i doświadczeń towarzyszących obcowaniu z tym prawdziwym cudem techniki motoryzacyjnej.  A to może nastąpić już 21-22 maja – wystarczy przyjść na MOTO SHOW. Zapraszamy!

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ