Słownik Pojęć Branży Targowej oficjalnie systematyzuje od lat stosowaną w polskiej branży targowej terminologię. Tym bardziej, że w prawodawstwie polskim brakuje uregulowań dla tej szczególnej branży gospodarki, jaką są targi i wystawy. Niewiele jest też literatury, która fachowo objaśnia czym są targi i jakie jest ich znaczenie. Dzięki przyjęciu i promocji “Słownika Pojęć Branży Targowej”, PIPT ma nadzieję wyjaśnić wiele nieporozumień wokół prawidłowej interpretacji znaczenia najważniejszych definicji, takich jak m.in. definicja i klasyfikacja targów, pojęcie i kryteria dla obiektu targowego, definicja organizatora targów, przedsiębiorstwa usług targowych i wiele innych.
Jerzy Bralczyk
Oddajemy w Państwa ręce pierwszy w Polsce glosariusz pojęć stosowanych w przemyśle targowym. Jego opracowaniu przyświecało kilka celów. Celem nadrzędnym jest uporządkowanie i doprecyzowanie najważniejszych terminów z branży oraz objaśnienie ich znaczenia. Drugim celem jest edukacja. Publikacja jest źródłem wiarygodnych informacji na temat przemysłu targowego i stanowi kompendium wiedzy, zarówno dla klientów firm targowych, jak i studentów oraz mediów piszących o imprezach targowych i rynku targowym, a także dla wszystkich zainteresowanych imprezami targowymi. Dla zachowania rzetelności definicji przedstawionych w Słowniku zostały one opracowane na podstawie międzynarodowych standardów branży targowej ustalonych przez UFI – Światowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego. Aby nie pozostawić Państwa jedynie z bezdusznymi definicjami, genezę słowa targi przedstawił we wstępie, w niezwykle ciekawy sposób, Profesor Jerzy Bralczyk. A jako, że słowniki są z konieczności zestawieniem konkretnych, suchych definicji, postanowiliśmy wzbogacić nasz glosariusz dawką humoru najwyższych lotów – rysunkami Henryka Sawki.
Polska Izba Przemysłu Targowego
24 strony, wymiary: 105 x 148 mm