Czy targi to wciąż skuteczne narzędzie marketingowe? Między innymi takie pytanie padło podczas rozmowy z przedstawicielem firmy Steico CEE Sp. z o.o., p. Filipem Urbaniakiem, która odbyła się podczas targów BUDMA odbywających się na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich w dniach 31.01-03.02.2023 r.
Targi Dają Więcej:
Dlaczego warto brać udział w targach?
Filip Urbaniak, firma STEICO:
Dla naszej firmy udział w targach zawsze był kluczowym, jak nie najważniejszym elementem promocyjnym i marketingowym. Od lat wystawiamy się na wszystkich targach branżowych w całej Europie, w Polsce zawsze jesteśmy obecni na targach BUDMA.
Zdajemy sobie sprawę z tego, że działania on-line to nie wszystko. Bardzo ważne jest bezpośrednie spotkanie z drugim człowiekiem twarzą w twarz, mamy wtedy możliwość opowiedzieć o naszych produktach i zaletach systemu STEICO, a właśnie targi są ku temu najlepszą okazją.
Targi Dają Więcej:
Jak zmieniły się targi na przestrzeni ostatnich lat?
Filip Urbaniak, firma STEICO:
Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że targi na przestrzeni ostatnich lat zmieniły swój charakter. Nie podpisuje się już umów tak często, jak kiedyś. Obecnie służą raczej temu, aby w sposób atrakcyjny i profesjonalnie zaprezentować swoją ofertę, spotkać się z dotychczasowymi klientami i nawiązać nowe wartościowe kontakty.
Teraz szczególnie, po okresie pandemicznym, po tej przerwie, kiedy branża targowa była „zamrożona” zauważamy, że targi ruszyły z jeszcze większą mocą. Ostatnio mieliśmy okazję brać udział w targach w Niemczech oraz w targach Dach Forum w Kielcach, gdzie zaskoczyła nas frekwencja zwiedzających. Na Budmie również jest bardzo dużo zwiedzających i muszę przyznać, że nawet nie mamy czasu przejść się po innych halach, ponieważ wciąż mamy bardzo dużo zainteresowanych osób na własnym stoisku.
Co też jest fajne na targach? Zdecydowanie to, że spotykamy się z inwestorami, z ludźmi, którzy chcą zapytać o technologię, ponieważ przymierzają się do budowy własnego domu, z firmami wykonawczymi, a nawet dużymi deweloperami. Rozmowa telefoniczna czy też spotkanie on-line nie jest w stanie zastąpić tego typu kontaktu.
Targi Dają Więcej:
Dużo się dzisiaj mówi o tym, że po pandemii zmieniła się jakość zwiedzających na targach. Nie ma aż tak dużo zwiedzających, którzy chodzą bez celu pomiędzy stoiskami. Takich zwiedzających zastąpiły w dużej mierze osoby, które bardzo często wiedzą czego i kogo na targach szukają, jakich firm i rozwiązań.
Filip Urbaniak, firma STEICO:
Zdecydowanie mogę to potwierdzić. Osoby, które przychodzą na nasze stoisko często wiedzą czego dokładnie szukają. Dobrze znają naszą firmę i mają do nas konkretne pytania. To już nie są pytania typu, co Wy sprzedajecie, co to jest? Tylko pytają szczegółowo i konkretnie o dane rozwiązania.
Ogromnie cieszy nas ta zmiana wśród zwiedzających. Dzięki temu, że są przygotowani i znają nasze systemy, nie tracimy czasu na opowiadanie czym dokładnie się zajmujemy. Czas, który dzięki temu zaoszczędzimy, możemy wykorzystać na rzeczową rozmowę, która kończy się czymś konkretnym – czy to umówieniem kontaktu, czy zapisaniem się na któreś z tematycznych szkoleń w naszej Akademii STEICO, czy odwiedzinami w siedzibie firmy po targach.
Targi Dają Więcej:
Podsumowując naszą rozmowę możemy się zgodzić, że targi wciąż stanowią skuteczne narzędzie marketingowe.
Filip Urbaniak, firma STEICO:
Dokładnie tak, opłaca się bywać na targach, dobrze dobranych targach. To doskonała okazja do zwiększenia rozpoznawalności oraz prestiżu marki.
Co jest również ogromnie ważne, do targów należy się odpowiednio przygotować. My do targów przygotowujemy się cały rok, opracowujemy koncepcje, zastanawiamy się, co by zainteresowało zwiedzających na danych targach, jakie nowości i w jakiej formie warto by przedstawić. Stawiamy też na aktywną prezentację, aby w praktyce pokazać, jak zastosować nasze materiały. Przez całe cztery dni trwania BUDMY pokazujemy jak korzystać z naszych materiałów, jak odpowiednio je zastosować. To jest bardzo ważne z punktu widzenia zwiedzającego, którego chcemy przyciągnąć do siebie i sprawić, aby został z nami i naszą marką na dłużej.
Targi Dają Więcej:
Dziękuję za rozmowę i do zobaczenia na kolejnych targach!
Filip Urbaniak, firma STEICO:
Dziękuję!