W Gdańsku trwają 12. Międzynarodowe Targi Kolejowe

W Gdańsku trwają 12. Międzynarodowe Targi Kolejowe

PODZIEL SIĘ

30 tys. m2 powierzchni wystawienniczej, 1 000 metrów torów do ekspozycji taboru oraz maszyn i urządzeń torowych, 700 wystawców z 25 krajów – od wczoraj w Gdańsku trwają 12. Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2017. Patronat honorowy nad imprezą objął Minister Infrastruktury i Budownictwa.

TRAKO 2017 to największe i najbardziej prestiżowe w Polsce spotkanie branży transportu szynowego i drugie co do wielkości oraz znaczenia targi kolejowe w Europie.  – Tak liczny udział najważniejszych przedstawicieli branży to szczególny powód do satysfakcji – mówi Andrzej Kasprzak, prezes Zarządu MTG SA. – Cieszymy się ze stale rosnącego zainteresowania uczestnictwem w targach TRAKO i coraz bardziej profesjonalnego ich programu. To zasługa Rady Programowej, ale także wyznacznik atrakcyjności naszego rynku spod znaku branży kolejowej i tramwajowej. Tegoroczna, rekordowa pod względem uczestnictwa edycja targów to także duże wyzwanie dla nas – organizatorów, ale jesteśmy pewni, że uczestnicy TRAKO będą w pełni usatysfakcjonowani pobytem w AMBEREXPO – dodaje.

Targi TRAKO są miejscem spotkań firm z branży kolejowej i tramwajowej: organizatorów i przewoźników, dostawców technologii, producentów, dystrybutorów, przedstawicieli władz państwowych i samorządowych, ekspertów, inżynierów, inwestorów, pasjonatów kolei. To również platforma dyskusji, wymiany doświadczeń i poszukiwania innowacyjnych rozwiązań dla infrastruktury, systemu zarządzania transportem i technologii wyposażenia taboru. Podczas ponad 40 wydarzeń: debat, seminariów, konferencji i prezentacji w międzynarodowym gronie poruszane będą najbardziej aktualne, priorytetowe dla branży tematy.

W tym roku podczas TRAKO 2017 swoją ofertę zaprezentuje 700 wystawców z 25 krajów, pojawią się też pawilony narodowe: Austrii, Czech, Wlk. Brytanii, niemieckich landów – Berlina i Brandenburgii, Saksonii, Badenii-Wirtembergii oraz misje handlowe Brukseli i Walonii.

EKSPOZYCJA NAJWIĘKSZYCH W POLSCE I EUROPIE PRODUCENTÓW TABORU

Tegoroczna ekspozycja wystawiennicza dobrze obrazuje aktualny stan rozwoju branży, a przede wszystkim najnowsze, innowacyjne rozwiązania technologiczne. Nowosądecki NEWAG zaprezentuje 2 pojazdy – Impuls II z obniżoną podłogą, zbudowany dla włoskiego przewoźnika FSE z Bari oraz lokomotywę Griffin. Bydgoska Pesa pokaże elektryczną GAMĘ Marathon z dojazdowym silnikiem spalinowym, której właścicielem będzie Rail Capital Partners oraz Elf II przygotowany przez Pesę dla Kolei Śląskich. Również Stadler Polska zaprezentuje dwa pojazdy FLIRT, jeden przeznaczony dla norweskiego NSB, drugi zaś dla przewoźnika Gysev z Węgier. Razem z Solarisem wystawią tramwaj TRAMINO dla Lipska. Będzie można również obejrzeć kilka zmodernizowanych wagonów PKP Intercity oraz nowy pociąg spalinowy Link zakupiony przez POLREGIO. Odbędzie się także prezentacja nowej lokomotywy elektrycznej „207E” Rail Polska Sp. z o.o. oraz Lokomotywy Vectron MS Siemensa.

Na terenach zewnętrznych będzie można również podziwiać pulpit lokomotywy ET41 podłączony pod Maszynę – Symulator Pojazdów Szynowych, podczas trwania imprezy każdy będzie mógł zasiąść za nastawnikiem na fotelu maszynisty. Firma Track Tec zaprezentuje INTELIGENTNY ROZJAZD, którego elementami są płyty i radiatory ogrzewane indukcyjnie, system sterowania ze stacją pogodową, napęd hydrauliczny Alstom HyDrive, mocowania SKLTT12 oraz płyty ślizgowe z systemem rolek. Prezentowany przez Track Tec system ogrzewania indukcyjnego to zupełnie nowe rozwiązanie w skali światowej. Jego innowacyjność wynika ze sposobu wytwarzania ciepła, powstającego tylko w miejscach rozjazdu, które powinny być ogrzewane, co odróżnia go od innych konstrukcji tego typu.

CO W PROGRAMIE?

W programie wydarzeń towarzyszących ekspozycji znajdą się debaty, liczne konferencje, seminaria, pokazy i prezentacje firm. Już w przeddzień targów odbędzie się konferencja techniczna IGKM „Komunikacją tramwajową w przyszłość – potrzeby i uwarunkowania”, dedykowana specjalistom branży tramwajowej, działającym w Komisjach Branżowych IGKM. Również w dzień poprzedzający targi odbędzie się II edycja seminarium „Uwarunkowania dopuszczania do eksploatacji taboru kolejowego modernizowanego i nowego”, zorganizowana przez Stowarzyszenie na rzecz Interoperacyjności i Rozwoju Transportu Szynowego (SIRTS) oraz Międzynarodowe Targi Gdańskie.

TRAKO organizowane są przez Międzynarodowe Targi Gdańskie SA oraz Grupę PKP. Partnerami targów są firmy Bombardier, Knorr-Bremse, Medcom, Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA, TINES oraz TRACK TEC.

Więcej o targach można się dowiedzieć na stronie www.trakotargi.pl.

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ